onsdag 22 juni 2011

Onsdag

Började dagen efter en morgontupplur efter avlämning på skolorna med att åka och rida på Tigsy en sväng. Yes ni läste rätt. Rider två gånger i veckan ett tag fram över. Vet inte riktigt om jag har förklarat vem han är men han är 6år, blandning mellan travare och welshcob. Så himla personlig häst och vi älskar varandra. haha, nja jag känner på mig att vi kommer iallafall komma bra överens. Vart glatt överraskad i måndags då vi red förbi 1000 kor och han rörde knappt en fena (förutom för kon som skrämde honom i buskarna så han tvärvände och stack iväg ett par meter) gentemot Stelpa som inte ens kan kolla på kossor.
   Fortfarande en bebis, vilket man känner otroligt mycket när man rider men jag tycker han är helt underbar. Springer in i galoppen vilket inte är bra men de fixar sig.

Sen hämtade på skolorna så spelade jag och Oscar två parti schack. Jag vet inte riktigt om schack och Othello är min typ av spel då man måste vara logisk och ha en plan i de flesta drag man gör. Jag har ganska lätt för att förlora koncentrationen och tänka på något annat emellan åt vilket man inte får göra i dessa spel.
   Första omgången gick helt ok och vi spelade ett bra tag tills jag ser ett drag som är perfekt och tar det och tänker inte så jätte mycket mer på de tills Oscar tar min kung på min bra drag.
   Andra omgången pågår i 5min...  Nä, ridning och golf är nog mina sporter. Badmington är himla roligt också.



Inga kommentarer: