onsdag 22 juni 2011

Look here, Look up, Look down

Har glömt lägga in en förfrågan här. Det är så att familjen Nimmo söker en au pair. Det är Amanda som är mamman och det var henne jag red Charlie för och jag har även setat barnvakt åt henne några gånger. Hon och hennes man har 2 barn, en pojke och en flicka som är jättesnälla och gulliga.
   De söker en person som har hästvana eftersom de fortfarande har kvar Rocky och Alyssa rider honom. Vill man rida är det säkert inga problem eftersom de är många hästar på gården (det är där jag rider fortfarande).
  Man måste ha körkort i minst 6 månader så man får använda en bil (och ja, köra på vänstersida och ratta på andra), måste kunna prata/förstå engelska, laga mat och andra hushållsysslor.
  De bor i Thakeham, som ligger 5min ifrån West Chiltington där skolan är och där jag bor. Det här är verkligen Engelska landsbygden och det är puben som stänger kl 12, i vissafall kl 1 som gäller. Vill man åka på nattklubb är det Brighton/Chichester/Crawley (ca30-40min) som gäller. Men jag klagar inte för jag älskar puben och skulle aldrig byta ut den.


Det är är vad Amanda skrev till mig:
To look after our children Ashley 10 and Alyssa 8. Take them to school and collect again at 3pm.
  To take care of them through the summer holidays and take them to clubs as and when required or out for the day. To have good knowledge of horses and be able to help out when required ( field maintenance, putting rugs on/off and feeding etc occasional mucking out)
   Someone who can cook, iron and clean and has a driving licence and been driving for at least 6 months.
  Reasonable spoken English. We will provide lovely en-suite double bedroom overlooking fields in a  village location so car will be provided.


De vill ha hjälp för Amanda ska troligtvis gå tillbaka och börja jobba.
Så om ni som läser det här känner någon eller liknande får ni gärna säga till så fort som möjligt!
Puss på er!

Inga kommentarer: