torsdag 7 januari 2010

Torsdag

Har jobbat. tidigaste morronen den här veckan. Klockan kanske ringde 04.55. 4 min snooze.
Upp. Sminka lite. äta lite. starta bilen. borsta tänder. Köra till cooling och Loka. Ge hö. Köra till mora. Jobba. Köra hem. Kolla datorn. Sova. Äta. Kolla tv.Duscha. Sova.
Sen om igen.
Förutom att jag inte behöver ge Cooling och Loka hö. Carro är hemma. Men som igår när de var -31 här så höll jag på att frysa fingrarna av mig av att packa en hö påse på 1-2min. Fingrarna darrade av kyla och vart så där tjocka som fingrar känns när de värms upp igen. Och jag var inte ute mer än 5 min. och jag hade vantar!
Jag ska inte bo i kallt land.
Eller.. Om jag ska göra de ska jag inte bo där de är -30 och jobba. Då ska man stanna inne med eld i Kamin. (Vilket jag gör ändå när jag antingen är hemma på morronen eller kommer hem på eftermiddagen. Jag är en riktig fena på att elda nu för tiden. Just tell me when and where!)

Kollade på Reprisen av Paradise Hotel på tv6.se/play. Och de är ju hur bra som helst. Strippan Dalin har kommit in. Rami och Stefan bråkar (Rami har sina stjärn kommentarer. Skrattade för fullt hus alldelens nyss)
Nu ska jag fortsätta på mitt schema och duscha!

Inga kommentarer: