söndag 17 januari 2010

Helgen

Oj vilken händelserik helg. Känns som om den började i Fredags. Som vanligt hade vi projekt. Nothing special there. Till slut hamnade jag och Anki på arenan och såg en spännande match emot Malmö. Slagsmål som jag gillar. Vart 5-4 till Leksand såklart!
Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad som hände. Eller jo. Vi fixade och trixade och hamnade på Baren med Angelica H's kompisar. Men ja. de sög ju.
Tog båda angelicorna och gick till Jakob och hamnade i hans soffa. Otroligt mysigt. Skulle ha kollat på Saw 6 men ljudet funkade tyvärr inte (tyckte de var ganska bra jag). Så de fick bli Zombieland istället. En film helt utan mening ungefär. Men den var helt ok. Angelica H gick hem tidigare så vi andra låg kvar i soffan och mös. Höll på i håret med någon sorts järngrej. När filmen var slut bytte vi till Scrubs avsnitt. Låg kvar i soffan till 04.00 kanske. Sen gick vi hem och sov.
Jag vaknade runt 10-11 någonting. Gick upp och och red Stelpa på engång
Vilken ridtur! Fick till en hur härlig-som-helst-galopp. En rund och jätte skön. Vart jätte glad.
Åkte hem och satt vid datorn någon timme och plockade ihop kläder och saker.
Bärde av till Anki's igen.
Där vi tog kort och åt cesarsallad och drack vin/sprite. Inte min typ av dricka.
Hade nog den bästa för för festen av de alla. Jag låg i sängen och åt gräddkola och ankis låg brevid och läste högt ur Harry Potter och fången från Azkaban.
Sen var de bara att bära iväg till Jakob igen! Där satt Anders, Gråbo, Magnus och Jakob och spelade poker. Jag inser att jag aldrig kommer att förstå reglerna eller spelets gång. Jag gillar bara de lätta poker då man spelar som i yatzy.
Hur som helst. Angelica H och hennes kompisar kommer och drar igång allt. Spelar Ölspelet. Men reglerna spårade lite så la av efter ett tag. Vid 11 börjar vi traska iväg in mot noret. In på Baren först. Lika trist där som fredagen. Anki och jag gick till Lucky. Lite folk. Men vi röjde. Jag hade ett ögongodis och Anki fick sin sista dans.
Erik Grönwall + Higher + Anki + blond hottie: Bra!
Annars gick de väl bra. Såg supersnygge hockeyspelaren också.
Hände inte så mycket mer. Vi gick hem. Jag satt och kollade aupair platser på arbetsförmedlingen och anki låg lite halv däckad på soffan.
Tror att vi sov vid 3. Eller de var då jag kollade på klockan. Enligt Anki har hon varit uppe flera gånger under natten men jag märkte bara en.
De är ganska konstigt med tanke på att jag är super lätt väckt. Men troligen är jag inte de på natten..
Nu idag Söndag så vaknade vi. Åkte iväg och hämtade kamera och sånt hos jakob.
Angelica H och Carolina kom och vi hade projekt i 6tim. Nu snart IMORRON är djävulsboken färdig. Finally!
Och nu sitter jag här. Eller ligger och berättar om Charlie för Mia via msn. Charlie är ifrån Katrineholm och jag pratade med honom på telefon lördags natt.

Inga kommentarer: