söndag 3 januari 2010

Invasion

Jag har under nästan varje vinter Mus Invasion i kaninburen. Vilket gör att jag är väldigt rädd för att gå ut själv på framförallt kvällarna.De gjorde så att jag to med mig mamma igår kväll. Vilken tar en super tur. Jag gick bakom med ficklampan och mamma framför med mat och vatten åt min stackars gråa bland kanin. Har gått ut själv flera kvällar men har inte varit något där då. Men när mamma lyfte locket på buren lyste jag automatiskt på lådan musen brukat sitta på. Vad är de inte som sitter där och springer mot mig om inte en mus! Min bra reaktion är att kasta mig bakåt och skrika till. Skriker till mamma att de var en mus men hon har inte sett den. Som tur är så står jag utan är utanför hagen så jag var inte så nära. Enligt mamma så är de bara en skugga eftesom jag vispade runt lampan för mycket. Men de är klart jag vispar med den när musen attackerar mig!

Inga kommentarer: