fredag 7 september 2012

Långt inlägg om ditt o datt

Nu sitter jag här igen, kollar på MTV video music award, precis avslutat ett Skype samtal med mina trogna fans och läsare; mamma Lisa, moster Kicki och moster Gerd. Jag gissar på att mormor fortfarande inte kör på internet med hon var där och la till några ord i samtalet som kacklades av dessa kvinnor. Sen slänger jag ett hej till farfar som är en trogen läsare också, pappen läser nog också.

Vad här hänt sen senast? Portmans har varit i New York och Brasilien på semester och jag spenderade min semester genom att ut och hikea, bio och mysiga stunder med min lilla kräfta Eddie. Eller Ed, jag har lite svårt att kalla honom Eddie för att vara ärlig faktiskt.

För att vara super ärlig kanske jag inte skrivit här bara för jag inte har gjort något värdigt att skriva om. Så nu slänger jag ut det här, mitt liv är faktiskt lite tråkigt. Jag har inte super många vänner här med dom jag har är guld värda så jag mår bra ändå.

Avslutade precis ett pass babysitting. Så nu ska jag läsa fifty shades of freed vilket är den tredje och sista boken utav den fantastiska trilogin. Änsålänge har andra boken (fifty shades darker, första heter fifty shades of grey) varit den bästa. Rekommenderar dem starkt, dock vet jag inte om dem kommit ut på svenska än.

 Nu har jag fått ihop et litet inlägg och eftersom min dator kommit tillbaka ifrån lagningen så kan jag slå in några bilder imorgon. För planerna imorgon är att jobba troligtvis mellan kl 8am-1pm och senare antar jag att jag stor städar mitt krypin och kanske får ihop en film att kika på.

Greys anatomy säsongerna har tagit slut iallafall, 7 säsonger på 6ish månader är inte dåligt. Nu kör jag på sex and the city, vilket jag redan är på tredje säsongen för jag tröttnade på Greys mellan 5 och 6 säsongen. Men det blir bra, nu ska jag ta och äta en bagel och sätta på mig pyjamasen och kika på lite Aidan och Carrie.

Men så kom jag på att jag har varit sockerfri (inte helt) sedan i tisdags, vilket är ett stort framsteg då det alltid finns något att äta och jag ska hålla mig till tisdag. Dock slank det ner en liiiiiiiiten banankala då jag och pojkarna bakade härom dagen. Och tog några popcorn idag vilket inte är världens synd anser jag. Men ska hålla mig till nästa lördag för i fortsättningen blir det bara en dag utav sötsaker, förutom Ed då :) för han får jag träffa flera dagar i veckan. Eller iallafall två.


Godast puss och kram nu då.

1 kommentar:

Linnea sa...

Jag är för sjutton en av dina trognaste fans!! :)