fredag 14 september 2012

Jul och kläder

Ja, Nu börjar vi tänka jul här. Sommaren är inte över förrens 21 Septemger men Scott Mills på Radio 1 spelade Mariah Carey - All I want for christmas igår så what the hell, nu kör vi.
  Jag önskar eller skulle vilja ha Jack Wills Ledbury Vax Jacket Tänkte att det kanske skulle vara mysigt att känna mig lite typiskt English countryside för en säsong. Men priser är lite för höftigt kanske, £139. Men en fin julklapp skulle det vara. Och dom håller ett bra tag!

   Köpte mig en "Gilet" ifrån New Look igår dock. För er som inte vet vad en "Gilet" är kan jag meddela att det är en duv väst, en sån där mysig jacka utan ärmar. Men om man säger 'vest' här är det likamed ett linne.
  Hursomhelst så var orginal priset £16.99 vilket fortfarande är billigt men jag kammade hem det för £11.99. Skulle jag ha köpt en ''Gilet'' hos Jack Wills hade det gått från £79.50 till £98.50. Bara för att dom har en liten fazan som märke, likasom Abercrombie har en älg och Hollister en fågel. Ta inte fel nu, vax jackan är fortfarande lika dyr oavsett vart du köper den. Och jag fullkomligt älskar Jack Wills då de har super bra kvalité inte inte alls för konstiga priser på kläder jag vill ha.

Inga kommentarer: