måndag 17 september 2012

Måndag

Helgen sprang iväg. Fredagen spenderade jag mesta tiden i huset. Nu är det så efter mina små pojkar växer upp är det likamed längre dagar i skolan. Inigo spenderar de flesta dagar till 4.30 förutom Torsdagar då det är fotbolls klubb till 5.30 och Cosmo har fortfarande i år 2 där de slutar kl 3.30 (dom är 6 och 7 år) men Torsdagar och Fredagar är de längsta dagarna. Som sagt, fotboll till 5.30 då kommer båda hem kl 6 och i med mat, bad och pyjamasar (Cosmo går på after-schoolclub tills Inigo har haft sin fotbollls klubb) och Fredagar har det tennis till kl 6. Så det är inte många timmar jag jobbar längre. Så jag tog ut dom i helgen istället. Torsdag och Fredag satt jag barnvakt.
 Lördags lagade vi pannkakor till frukost, spelade fotboll, lekte, tvspel, Wimpy Kid och allt sånt där man gör. Lunch hann vid med också innan de ruschade iväg till fotbolls match i East Sussex (Dorset House vann, woho!) medans matchen var i full gång och kusinerna Lucas, Néva och Victor var även och hälsade på ifrån Paris och deras nanny hade ledigt så lovade jag Tracy att hoppa in och hjälpa till med middagen så blev det eftermiddags häng och jag gjorde en "chicken stir fry" (ris, broccoli, rivna morötter, sweet corn och kyckling som man blandar och steker) och städade upp och fick på pojkarna pjs sen fick jag gå hem till mig och ta det lugnt.
  Söndagen poppade jag också in i huset och städade till litegrann och tog emot Ocado (Waitrose (konsum) leverans) och packade in alla varor för Portmans var på en till fotbolls turnering för Dorset House. Sen tog jag min lilla ford och åkte ner till världens bästa 23åriga pojke jag känner och åt Chicken Roast hemma hos hans bror och Camilla men Eddies mamma och pappa och Camillas mamma och pappa som var och hälsade på ifrån Sverige. Spelade monopol med en kortmaskin istället för cash. Eddie och jag var i ett team. Gick super bra för oss till en början. Fick dom dyra platserna direkt före Start! då man får 1miljon om någon landar men attans oss att ingen gjorde det. Var på väg att gå bankrubt så lämnade in New York och Monopoly Cruise till banken för vi fick lov att ta pengar. Kan säga att vi ägde de mest städer utav alla. Men otur för oss för när det var slut då var de vi som förlorade..
  Hade iallafall en mycket trevlig kväll.
  Idag så åkte jag direkt ifrån Rottingdean till Tigsy och släppte ut honom i hagen och sen fick jag bilen tvättad och gick in på Waitrose och handlade saker till en fajita men har inte haft någon motivation att laga någon mat så det blev nachos och guacamole.

Inga kommentarer: