tisdag 25 september 2012

Film review

Så glömde jag bort att berätta att jag var på två biosar igår. Eftersom jag har måndagar ledigt tog jag lille svarten och åkte till chichester och gick på bio. Första var Hope Springs med Meryl Streep, Tommy Lee Jones och Steve Carrell. Hur underbar film som helst men skrämde mig lite angående framtiden och sådant. Iallafall om ett par som varit gifta i 31 år som knappt eller dom kramas eller pussas eller huvudtaget rör varandra längre som åker till Maine och en äktenskaps psykolog och massa skojj händer. Kerry frågade vad jag gav för den, skulle mog säga en stark 9a då jag lätt kan gå och se den två gånger till (då jag sa att jag kan gå med henne och kan gå med Eddie också) helt klart en film värd att gå och kolla på. Även om du är själv i biografen med ca 30 pensionärer. Men lika kul som dom hade jag.

Nästa film vart The house at the end of the street. En skräckis som får en att hoppa till en antal gånger. Även en till film som är sevärd. Jessica Lawrence från the hunger games är den kändaste i den filmen. Vet inte riktigt vad jag ska skiriva vad den handlar om men det är en mamma och en dotter som flyttar in i ett hus som är granne med ett hus som dottern i den familjen dödade sina föräldrar och nu bor bara sonen kvar osv. Jag sprang ifrån bilen och tog bakdörren in i huset så jag inte skulle behöva krångla med nycklar. Men det är lugnt.

Inga kommentarer: