fredag 20 januari 2012

Osthyvel

Jäklar vad jag ska hyvla min Prästost nu!

Har som sagt hyvlat sönder min älskade ost med en potatisskalare sedan jag kom över. I det har landet skär man osten med en vanlig kniv men det funkar inte riktigt med en ost känns det som. Så äntligen kom ett paket på posten med en äkta svensk osthyvel! Thank the lord.

Hade en 24h influensa igår tror jag. Var uppe kl 6.30 och tog James till Gatwick. Sen tillbaka till sängen. Sov till 12. Kokade ris till min Fried rice middag jag trodde jag skulle ha. Sov till kl 3. Gjorde iordning mig och sov sedan till 4.45 för barnen skulle komma hem kl 5. Dom kom tjugo över.
   Var trött som attan med huvudvärk och en konstig känsla i magen. Den där känslan att man ska spy.
Kollade på Nalle Phu med Cosmo till 7.30pm. Ringde mamma på skype men orkade knappt prata. Fick lov att åka till Tesco och köpte natt/dag flu capsuls. Man ska ta två på dagen och en till sovdags. Jag körde på en dag kaspyl eftersom kl var 8. Magen började svida som attan och de enda som bildades var extra spott. Mys!
Somnade till Dodgeball kl 8.30 och sov till 3 då jag gick upp och åt en natt kapsyl och somnade om till kl 9am. Bra dag.
  Hur som helst mår jag bättre nu men ser ut som ett as så ska ta en promenad för att få friskluft och sedan duscha och fixa. Ikväll blir det middag på Harvester med Kerry!

Inga kommentarer: