tisdag 3 januari 2012

Jul

Okej, Det var eller är typ ca en månad sen jag skrev.
Mycket lite har hänt men jag har hunnit vara i Sverige íallafall. Tog mitt pick och pack tog tog Norwegian till Arlanda den 22/12 där jag tog Upptåget till Uppsala och åt Oxfilé med bearnaisesås med Mia och vi tåg på Fredagen Saaben upp till ett halvtråkigt Dalarna och Falun (där de var lite snö iallafall). Tog bussen mot Mora där det inte var någon snö alls där min favorit bror hämtade upp mig. Tog en middag  och sedan hem till honom för att rimma på lite paket.
  Just det, eftersom jag fick lov att hålla allt hemligt så visste inte de flesta (eller ingen) att jag skulle komma hem så Petter och jag skulle överraska våra föräldrar litegrann. Drog ihop ett rim som ungefär gick såhär:
 "Det var en gång en flicka, som inte kunde hitta
  She took a plane to France, and then she realised she was lost
  and now she's standing infront of oss"
Är inte säker på den men något liknande. All cred till Petter för det var han som kom på det. Så gav lappen till mamma medans jag stog gömd bakom hörnet och när hon läst färdigt och vart lite tyst och frågade sedan "Är Julia här?" så hoppade jag fram och viftade med armarna.
  Så det har hänt. Uppe hos min moster på julafton och vidare mot Stockholm på juldagen. Dagmar for förbi Täby och Anders var uppe och plockade grejor kl 4 medans min faster Stina och jag sov igenom det.
  Annandagen firades det med wok,nudlar och lax hos min morbror och kusiner i Åkersberga.
Dagen efter det tittade vi in till min underbara lilla häst någonstanns söder om Stockholm. Just det, om det är någon av mina kompisar som läser det här och vill ha en pigg islandshäst kan ni ju kolla in mitt lilla troll..

Åkte hem till Älvdalen på Onsdagen. Upp till Sälen på torsdagen. Var taggad på Erik Amarillo på Harrys men han missade man ju när man gick på toaletten. Schysst!
  Fredagen tittade mina kusiner in och hängde resten av veckan. Var i Gesunda och åkte skidor. Första gången på kanske 10 år!! Men det är som att cykla, har man värt lärt sig så kan man det.
  Firade nyår hemma. Hur skönt som helst. Oxfilé med Kantarellsås!! Hur gott är inte kantarellsås!
Söndagen spenderades i Dåråberg då vi åkte kälke och pulka nerför backarna och bakom bilen. Yes bakom bilen. Tolkade efter pappas bil då det inte gick att åka pulkan. Nästan som en skoter men lite annorlunda!

Måndagen klipptes mitt hår och jag inhandlade godis för några hundra. Tog tåget mot Stockholm och kollade på Kronjuvelerna med Farfar. Sen plockade en taxi upp mig kl 5.45 och tog mig till Terminal 2, Arlanda där mitt flyg tog mig till England och Gatwick igen.
  Efter en hemsk resa då planet kändes som det skulle välta vid landningen. Yepp, Dagmar har kommit till England! Brukar inte vara rädd när det kränger i planet men denna gången var speciell. Satt med ett kramptag i handtagen och hoppades på att jag inte skulle dö!
 Men sitter nu på Gay Street och är levande. Bilder kommer någon annan gång!

Inga kommentarer: