tisdag 31 mars 2009

Drömmar

Jag hade en helt otroligt drömm inatt.
Kommer inte riktigt ihåg hur allt började. Och slutet är också brulligt. Men i mitten.
Har nog aldrig varit så glad tror jag:)

Jag ska starta en dröm blogg. Där jag ska skriva ner alla mina drömmar,och de flesta som känner mig vet att jag kan ha lite sjuka drömmar.
------
En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Ibland har man kvar ett vagt minne av till exempel en viss känsla man hade under drömmen. Om man väcks under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen.

1 kommentar:

Ida sa...

Hej du :) Läst lite i din blogg, roligt att se att det går så bra för dig. Grattis i efterskott, ha det bäst! /Ida