tisdag 24 mars 2009

De var de värsta

Gick upp vid kvart i 4 imorrse. trevligt värre. Men en drömm om Angelica tillsammans med Ross fick man med iallafall!:)
Hur som helst. Frukost fixande på Mora Hotell vid 05.00.
Tycker de är mysigt att vara uppe tidig vid den bästa måltiden av alla.
Men inte om man ska behöva åka bil 40 min innan.
Hur som helst.
Fick gå lite tidigare idag för jag skulle åka till Leksand för att hämta upp min trafik bok och sånt. Så hade kollat tåget som gick 12.27 så om jag tog den kunde jag hinna tillbaka till 16 då teorilektionen var.
Men. När jag kommer till mora strand så är de ingen nedrans tåg där.
nähä. kollar på tidtabellen. De är bara på lördagar den går.
Får vänta på 14.25 tåget. Fasst då skulle jag inte hinna till teorin. aja. får ta igen dom 2 lektionerna jag skulle haft idag och igår någon annan gång.
men men.
Åker till leksand.Men stannar på mora jvnst. där fick jag en känsla över att jag inte har min stugnyckel med mig, Och upptäcker att den inte ligger i väskan som de alltid gör. Och jag hinner inte hoppa av på stationen heller. Så får åka vidare till leksand.
Helt i onödan eftersom jag inte har någon extra nyckel.
Så då kan jag ju lämna in min individuella projekt rapport som skulle ha varit inne v 11. men gästis är inte öppet så kommer inte in där heller. jävlar typ.
så ringer till lite olika personer. Får till sist tag på Angelica.Så kunde gå hem till henne 45 min innan tåget tillbaka kom.
Men kommer med de tåget och får vänta på bussen i 30 min. Sitter inne i vänt rummet i mora.precis där de är som kallast när dörren går upp och stängs. och eftersom den är elektriskt så tar de ett tag innan den stängs. så jag fryser. och jag har inte heller ätit på 6 tim så mitt humör var inte på topp heller.
Tillslut kommer bussen och jag kan hoppa på den. Den är i älvdalen 19.00 och mamma skulle hämta upp mig vid 19. men inte. hon åker hemifrån då.
Men de är inte min mamma som kommer utan de är pappa. får lite damp där eftersom jag gått genom halva byn och fryser ihjäl.
Tillslut kommer jag hem och får äta. Tog glass också eftersom jag fick lov att tröst äta.
men nu ska jag sova eftersom jag ska upp vid halv 5 kvart över 4 eller något.
De här är inte min vecka känns de som :'(

Inga kommentarer: