söndag 4 september 2011

One Day

Åkte till Chichester med Lina, Hannah och den svenska pojken som är au pair här nu tydligen, Joshua. Vi åt mat och kollade på One Day med Anne Hathaway och Jim Sturgess. Helt otrolig film. Jag gick in helt ovetande vad den handlade om eftersom jag varken läst boken eller kollat på trailern. Men så himla hjärtgripande.
Hjälpte ju lite att han var snygg genom iallafall hälften av filmen

Filmen handlade iallafall om en pojke och en flicka som träffas den 15 Juli 1988(eller liknande) och genom filmen får man följa just den dagen i 20år, hur dom håller kontakten, träffas och hur deras liv utvecklar sig. Vet inte om man borde läsa boken eller se filmen först men jag ska iallafall ta och läsa boken asap för tydligen ska den vara hur bra som helst. Ibland känns det bättre att se filmen och sen läsa för då har man människor i huvudet redan hur de ser ut, fast även om det är en del av upplevelsen med att läsa en bok är att man får utveckla en person hur man själv tycker att dem ska se ut. Det har nog med boken att göra kanske. Med Twilight är jag glad att jag såg filmen först. Harry Potter var så längesedan men har gör mig att jag var lite besviken i början men de är så etsade i hjärnan nu att jag glömt bort.

Inga kommentarer: