måndag 19 september 2011

Måndag

Men sitter iallafall på the white horse och chillar på min lediga dag. Hursomhelst har helgen varit helt ok. Utnämner Fredags som årets första höstdag. Inigo, Cosmo och jag firade det med ett dopp på 45min i poolen. Tog Hannah till Thursdays på kvällen. Träffade Kyle som var helt ok. Visade sig att världen verkligen är liten och han bodde i Sutton (mitten av Petworth och Pulborough)
Jag hade iallafall jätte trevligt. Hannah gick hem med ett nummer.

Lördags jobbade jag. Gjorde frukost och fixade runt lite. Blev utnämnd till Pancake-master utav Tracy men jag fick lov att säga att det är faktiskt min pappa som är det.
På kvällen var de meningen att vi skulle till Brighton då det var Shakedown Festival. Började på Rising Sun och träffade ett litet gäng killar som inte kunde förstå hur jag inte drack. Även här visade sig att världen är liten med att Michael jobbat 3 veckor på Skavsta flygplats. Iallafall slutade att jag fick lov ringa Dean och berätta att jag slukit två jägerbombs på raken och inte kunde köra. Så Hannah och jag slutade hemma hos Ed med Michael och körde drickspel och planerade att se på Rugbyn som började 7am. Kan erkänna att vi var inte vakna den tiden...

Och idag har jag tagit ett steg längre med att skaffat engelsk bankkort. Drog till med Lloyds TSB. Har hört många historier hur svårt de ska vara att få en bank. Men de var ju super enkelt. Fick te och allt. Så nu är min telefon, mina resor, AA (de som hämtar bilen om den går sönder), min handväska och mina resterande bankkort försäkrad. Öppnade även ett sparkonto och internetbank.
Min bankkvinna Barbara trodde även att jag var engelsk först för min dialekt. Andra gången på en vecka jag fått höra det. Ed och Michael berättade att jag hade en "posh" dialekt. Tycker de är lika roligt varje gång eftersom jag inte kan höra det.

Men nu har ni hört lite vad som händer.

Och mamma, jag är inne på skype ungefär varje dag så du kan väl också vara inloggad varje gång du är på internet.


Puss o kram
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: