lördag 28 maj 2011

Fredag/Lördag

Jag åkte och hämtade upp Sofia i Chichester runt lunch tid i fredags. Tog det lugnt där inne, kolla lite kläder. Så tog jag med henne till Arundel bara för att kolla in slottet utanför. Slutade med att vi betalade och gick runt i trädgården lite så där spontant och myste.
Arundel Castle när Duke of Norfolk fortfarande bor. Finaste slottet efter Neuschwanstein i Tyskland.

Said to Sofia; "Do something funny"
-"what shall i do?"
-"something funny, it's easy"
Hon öppnade munnen och gjorde en "grimas"

När jag skulle göra något roligt var de enda jag sa:
"I can't think of anything funny to do!!"
Detta blev resultaten.
Från tidigare erfarenheter (Sälen) så är jag inte så snabbtänkt med roliga kort utan mina improvisasioner suger! Men kolla den roliga tax-ankan bakom. Baken på ena sidan av mig och huvudet på andra.

Sofia och jag i The Collectors Earl's Garden


Ganska stor port

Arundel Castle

Såg även min första livslevande RÅTTA! Han var så snabb och sprang där förbi oss. Efter alla mina drömmar  om dessa varelser så kunde jag inte riktigt vara lugn utan flashbacks kom tillbaka och de kändes som den förföljde oss!
Sen har vi bara kört runt med barnen eftersom jag jobbat även fast hon sov över. Galet bra två dagar!

Inga kommentarer: