söndag 29 maj 2011

Barnjobb

Glömde ju helt bort att kommentera under bilderna i förra inlägget. Så kolla tillbaka dit.

Annars kör jag på barnjobb här hemma. Inte så där som ni tänker att jag jobbar med barn eller att jag gör ett barnsjobb och min sk "jobb" är enkelt. För de är de inte. Speciellt när jag har en väldigt grinig flicka på morronkvisten för Oscar inte gav henne en present eller när hennes party består av att spela UNO och kolla på bilder på hennes nintendoDS eller hoppa hopprep. Kul.

Nej. De är för att jag bedriver barnarbete här. Oscar och Matilda vattnar alla plantor (ca 1tim), tvättar min bil, städar och lagar mat.
Nä, överdrev städningen och lagar mat, dom städade playroom.
Och imorron ska jag räkna ihop alla mina timmar och skriva på facebook som alla andra gör: 36timmars arbets dag. Jag kommer ha över 100tim utan rast. AU PAIR FOR THE WIN!

Inga kommentarer: