torsdag 11 februari 2010

Torsdag

Hej Alla.
Idag ska jag berätta att jag har gjort något speciellt som jag vet att alla inte kommer att göra.
Jag har åkt hundspann! Fjälläventyr bjöd in oss på turistbyrån så jag, Susanna, Andreas och Ann-Christin åkte iväg på en tur. Jag hade redan på morronen lite halv ont i magen för att jag var ganska nervös. Liiiiiite ont i magen skulle jag vilja påstå. Men iväg bar de. Vi delade upp oss så jag och Ann-Christin åkte en släde. Ska jag behöva säga vem som började? Jag satt iallafall och upp på fjället bar de sig. Mysigt. Våra hundar var ganska sega men vi kom fram till den lilla stugan och vi drack varm choklad med grädde.
Nog för att jag var ganska nervös för vad som skulle hända men de andra fick mig att tänka om. Om jag skulle stå upp på släden eller inte, jag tror jag skulle ångra mig om jag inte gjorde de. Så som sagt så stog jag där, bakom de 7 undebara hundarna. Speciellt den som började göra nr 2 när den sprang. Helt undebart skönt. Solen sken och jag har fått färg i ansiktet. Funderar på att vara en av de där säsongsmänniskorna att bara stå ute i backen och sköna. De här har nog lätt varit en av de bästa dagarna här uppe i Sälen. Den ligger nog 1% högre upp än HC i Söndags.
Bilder kommer imorron när jag har fått in dem på usb.n.

1 kommentar:

JJ sa...

vilka bajshundar!