fredag 5 februari 2010

Roliga frågor

Efter 4 dagar på turistbyrån här i Sälen har jag fått lite halv roliga frågor. Inte för att jag kommer ihåg dom men igår ringde en man till mig och frågade hur mycket snö det kommit. Jag svarar väl som vanligt och säger att de kommit upp emot 2 dm under natten/morronen ungefär. Så börjar han prata om kvalitén på snön. Så jag säger väl att jag inte är någon vidare expert på snö men jag skulle säga att den var luftig eftersom den flög när jag sparkade på den när jag gick till turistbyrån för bara en halvtimme sen. Så är han tyst ett tag och jag fortsätter väl för jag gillar inte när de är tyst och säger att jag skulle inte säga att de är blötsnö iallafall för den är ju inte tung. Så börjar han skratta och DÅ efter 3-4-5 min hör jag att de är ju min käre pappa som ringer.
De var nog de roligaste på den dagen. Jäklar va förvånad jag vart. Men trevligt. Så hade en liten prat stund. Nu efter den händelsen har jag börjat lyssna ordentligt vem de är som ringer. Så nu i efterhand kommer jag på att gud vad många snygga killar jag har pratat med igentligen. Iallafall vad jag kan räkna ut genom rösten deras. Men de är bara trevligt. Vem vet? Dom kanske kommer och ska hämta nycklen någon dag men sina grabbgäng dom pratar om i telefon :)
Och idag kom det in en liten kille och hans pappa och frågar en fråga: ''Varför heter Sälen, Sälen men de finns inga sälar?'' Den frågan ställde mig litegrann så vi stog och disskuterade det ett tag sen gick jag och fråga den äldre generationen och Sälen heter Sälen just för att säl är på Malungsmål Fäbod. Och vad jag fattade så har Sälen varit en fäbod längre bak i tiden.
Så nu har ni och jag fått lite vettig info för idag :)
Imorron ska jag nog ta lite kort..

Inga kommentarer: