söndag 28 februari 2010

Helgen

Har varit hemma i helgen som sagt. Skönt som helst. Älsklings mamma tänkte på mig så vi planerade att göra lite mat att låta mig ta upp till Sälen. Eller hon lagade maten medans jag gjorde pizza. Morotspannkaka och köttfärs sås. Min mammas köttfärs sås är inte som alla andra köttfärsåser. Den är speciell. God är den.
Lovade ju att lägga in bilder och film ifrån tolkningen idag men det blir en annan dag. Trodde jag hade sladden här uppe men inte. Angelica hade inte heller sin här tror jag. Eller orkade inte leta. Men de kommer in.
Nu sitter jag här i våran älskade, nersmittade, snuskiga och undebara lägenhet alldelens ensam för första gången. Sitter här och kollar på finalen mellan USA-Canada då usa precis gjorde 2-2 i med 24 sekunder kvar 3.dje perioden. Tänka sig att jag, som inte har varit speciellt intresserad i hockey är näst intill expert efter 1 år. När jag tänker hockey så tänker jag på alla hockey avslutningar jag var på när jag var liten. Det var jag och Maya som hängde med killarna. 5-kamp och allt som det var.
Hursomhelst. Får se vad jag hittar på. Kanske springer jag naken i alla rum, kanske dunkar jag musik, kanske sniglar jag ner sofforna, You never know...

Inga kommentarer: