onsdag 30 september 2009

som två blåbär


Dani & Stelpa
Jag trodde jag kunde lita på min häst. Igår lät jag henne stå och äta utan grimma och allt medans jag sprang och kolla vatten och allt. Hon stod kvar och kollade och åt och lite sånt.
Men idag. När jag skulle vara duktig och laga tråden på hagen. När jag först hoppade av och gick iväg några meter stod hon kvar. När jag sen hoppat upp och hoppat av igen och skulle fixa tråden lite längre bort så gick det inte. Hann precis vända mig om så sprang hon iväg. Trodde hon skulle gå litegrann men inte då. Hon tog galopp på en gång.
Och jag som hade tjockjacka för att de var så galet kallt sprang efter henne. De fanns ingen stig och bara träd och mossa och stubbar och stenar. Hoppade galet. Hoppas ingen såg.
Sprang efter henne ett tag. Till hon sprang ut på åkern och in i hagen. Som inte alls visade sig vara sönder utan den används inte och sånt (typiskt). Där gick jag lite snällt fram emot henne men hon sprang runt där. Ställde mig och kollade på henne bara. De andra hästarna kom och sprang i hagen brevid och kollade.
Tillslut stannade hon och betade gräs. Då gick jag fram och tog tag i henne och red iväg.
Men hon är bäst ändå.

Och imorse när jag skulle cykla iväg till skolan såg jag Dani på andra sidan vägen och inte i hagen. Så fick slänga in han i hagen också. Två rymlingar på sammadag..Något har hänt.

Och nu då. 2 min in i säsongspremiären utav Grey's Anatomy så sitter jag och gråter. Patetiskt!


Josh Duhamel?_________ Brad Pitt?
Lite lika är dom kanske. Men inte så att man tar fel, Angie ;P

1 kommentar:

Linnea sa...

Dom är lite lika faktiskt men Josh är nog lite snyggare faktiskt. :)

Greys är BÄST, jag grät som ett litet barn..