torsdag 28 juli 2011

Väder

Andra dagen den här veckan som solen skiner, finally.
När man säger England så tänker iallafall 70% att det regnar mycket. Om jag får säga det själv, som firar 8 månader i det här landet idag så tycker jag inte att det är så farligt faktiskt. Det regnar men de gör de i Svergie också.
Men vi hade helt jäkla underbart hela mars, april och typ maj med 30c ungefär. Sen har de varit molnigt och förjäkligt. Jag skulle förklara the english weather såhär: unpredictable, oberäkneligt.
För ena stunder är de molnigt 10min senare strålande sol med 5min senare ösregn, flera gånger per dag. Och då underdriver jag kanske.
Det är nog därför brun utan sol är så populärt här. Värsta delen är vintern, inte för att de är kallt, för de är det inte. Utan för snön som dyker upp helt plötsligt och vägarna blir okörbara med 1-2cm snö eftersom de inte ens använder vinterdäck utan dubbar. Varför inte ha däck med djupare streck för vattenplaning? Är fortfarande förundrad över det.
Vi får se hur det blir, I'll keep you updated.

För er som undrar varför jag skriver här när jag jobbar. Matilda läser en bok och Oscar har Rob här och spelar piano. Härligt sommalov. Matilda sa, när jag frågade henne varför hon inte går ut och läser, att hon tycker jag är konstig som alltid vill vara ute när lite sol kommer fram. Jag tog det som en komplimang! Haha

Xx
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: