måndag 25 juli 2011

Hej

Nu när de allra flesta vet så tänkte jag "komma" ut här också.
  Det är så, för några veckor sedan fick jag reda på att jag inte ska fortsätta jobba för familjen jag jobbar hos nu. Vilket satte fart på mina tankar, som ska jag flytta hem? Vad vill jag jobba med? Ska jag bo kvar här? Jag vill inte flytta hem?!
  Sen, efter 4 dagar fick jag telefonnummer till en familj som behövde en ny au pair/mothers help så ringde henne och jag åkte på intervju 2timmar efteråt. Var helt oförberedd men det gick bra.
Hon ringde 2 dagar senare och sa att jag fått det!!! Fint hus. Det är 4 barn, äldsta dottern till pappan bor i Syd Afrika med sin mamma och är hemma på lov. Äldsta pojken är 11år men bor hos sin pappa viss del av tiden och bor på skolan 1 natt. Det är de två yngsta pojkarna Inigo och Cosmo, 5 och 6år som jag ska ta hand om 20tim i veckan vilket är helt ok. Kommer visserligen jobba lördagar men ibland får man ta det. Jag är lyckligt lottad att få vara kvar i samma by.
   Jag kommer nog trivas där. De har swimmingpool och tennisbana på sin ganska "stora" gård, och en damm tror jag de är. Kan nog inte säga att de är en sjö.
   Kommer ha min egna lägenhet som sitter ihop med huset. Det enda som är dåliga, vad jag vet är att de har katter. Runt 3-5st, ni som känner mig vet att jag inte gillar katter så där mycket, dels för att jag är super allergisk (men förhoppningsvis funkar min medicin) och jag litar inte på dom. Men de blir nog bra!

Jag kommer att börja där runt 31 augusti-1 september. Vilket gör att jag blir i Sverige i ungefär 3 veckor.
Slutar i den här familjen den 4 augusti och flyttar hem till Will fram till 8 augusti då jag flyger hem. Jag ber om ursäkt till alla som förväntade sig att jag flyttar hem det här året. Men om allt går bra blir jag borta ytterliggare ett år.

Inga kommentarer: