onsdag 20 juli 2011

klagar

Folk klagar på att jag aldrig är hemma på kvällarna så dom kan prata med mig. Visst, jag minns inte senaste hela kvällen jag var hemma, kan ha varit förra torsdagen men jag är inte säker.
  Jag har as kul och jag mår bra så det är puben eller liknande som gäller. Men nu när jag väl är hemma och online, nej då är de ingen annan som är. Funkar inte riktigt.

Men för att få er på linan om vad som händer så var de ju beer festival även kallad flower festivan eller music festival. Flower festival var under dagen då det var mer familjedag. Musik och öl var det på kvällen. Gick lite vildare där på natten. Söndags kvällen hänge vi i festival tälten och vidare till Queens Head. Med vi menar jag, mig själv, Milla, Scott, Sam, Dave, Kirsty, Dean, Damian, Wigs och hans lille bror och Hugo. Spelade biljard och pratade. Några jägerbombs senare åkte vi hem.
   Btw, jag har alltid trott att jägerbomb var öl som men sedan "tappar" en shotglas med jägermeister i och det låter ju inte så gott. När jag kom hit så fick jag ju reda på att det är redbull man har istället för öl. Vilket låter och är faktiskt godare. Hade min första för några veckor sedan.

I måndags hamnade jag på the horse där jag satt och pratade med Michael och löste korsord, sudoku och läste the daily mirror. Sa till James "how sad am I, sitting at the pub doin this". Men jag trivs!

I tisdags tog jag mig i kragen 5 dagar försent och åkte till Chichester och kollade på Harry Potter and the deathly hallows pt 2 (inte värt att betala £7.60 för 3D...)
OBS; SPOILER ALERT!!!
  Helt klart en film värd att se två gånger. Visserligen trodde jag att jag skulle gråta mera med kom endast 3 gånger. Minns inte första men andra var under Neville Longbottoms tal när Voldermort kommer. Tredje var när Harry pratar med Albus Severus Potter innan han ska kliva på Hogwartsexpressen.
 Hur smooth var jag inte där? Avslöjade ju inte så mycket!

Så nu har jag varit hemma 2 timmar efter en Power Walk med Milla runt nutbourne/west chilt. Tacka Angelica Tillaeus att jag ens skrivit här inne för de är henne jag väntar på att logga in på skype. Hade nog troligtvis inte skrivit något vad som hänt eller vettigt annars. Eller jo hade en riktigt fin tur på Tigsy idag. Fick till en riktigt bra trav där på slutet. Älsklings hästen. Jag saknar tjockis Stelpa.
  Och förlåt för att jag inte skriver något om vad jag gör med barnen för de som vill läsa om det. Världens bästa au pair blogg.

Inga kommentarer: