söndag 28 november 2010

Hello love

Mamma eller pappa:
Jag ringer hem imorron kväll. Ringer visst gratis till hemtelefoner om jag förstår rätt. Ska fixa telefonkort till mobilen imorron tror jag.

Hejhopp allihopa.
Fixade till internet idag och orkar inte skriva allt som hänt. Eller orkar gör jag väl men kan göra de ikväll.
Landade på Heathrow igår efter en timmes försening i Stockholm för det var för många på planet än vad dom hade flygvärdinnor (130st fick de vara men det var 131st på planet. En kort liten tjej fixade så hon vart upphämtad senare. Starkt gjort.) Även på arlanda fick de hoppa av folk och fick massa euro i ersättning. Hade lätt gjort det men vart så krångligt att fixa skjuts osv i London.
Iallafall. Dave kom och hämtade mig och tog mig till West Chiltington.
Så nu har jag ätit English chicken pie. Typ en soppa i en skål med lock av deg. Helt ok faktiskt.

Även X-mas fair fixade jag galant. Åt Mince pie

En sorts pie med russin-klet i. Jag som älskar russin kunde väl stoppa i mig en. Kanske inte något jag älskar men det duger. Äter man massor till julen här.
Ok, det låter kanske konstigt men det är sant, Insåg nu att jag skrivit pie istället för paj. Men det är faktiskt så att jag redan nu är beredd på att skriva engelska meningar och ord istället för svenska. Så det får vara så. Spela roll.

Har iallafall varit ute och kört nu. OTROLIGT kul. Det går av bara farten att växla med vänster, inget man tänker på och gasen och kopplingen är likadan som i sverige. Det jobbigaste blir nog att svänga och rondellerna. Inga vänsterregler här inte.
Och nu ska jag spräcka min kusins saker hon skrivit om England som stämmer eller inte stämmer!

Inga kommentarer: