måndag 22 november 2010

Allergi

Var i Falun idag på allergi-mottagningen. Hittade dit helt perfekt.
Gjorde lite lungprov och sånt där annat strunt. Det läskigaste var prickproven.
Då ritade hon upp streck på min underarm och satte sen där extrakt av häst, hund, kanin, katt, björk, gråbo, mögel och massa olika. Sen tog hon en sorts rakblad och prickade i vätskan och genom skinnet. Stack, sved och kliade som attan! Kan ju helt allvarligt säga att underarmen svullnade upp och läkarens kommentar efter 10min var ''ja oj vad du var överkänslig'' Det var visst björken som satte igång. Reagerade på allt utom mögeltyperna. Så jo jag är nog visst ganska allergisk mot de mesta utomhus och jag ska verkligen inte vara i samma hushåll som katt och helst inte hund heller och Stelpa får jag inte hålla på med i ett stall utan endast utomhus. Men hur ofta följer jag var någon annan säger? Håller mig ifrån katter bara för dom litar jag inte på.
Fick 4 till mediciner på recept jag måste springa och köpa ut innan lördag.

Åkte till Frida på jobbet och visade upp min snygga arm. Svullnaden hade gått ner lite men prickarna var kvar. Såg ut som jag var någon miffo som träffat 15 gånger med heroinsprutan på underarmen istället för armvecket. Galet. Och nu ligger jag i Älvdalen men nästan allt uppackat. Bara små saker. Imorron ska jag ha storstädning på mitt rum så jag kan packa i lugn och ro på fredag. Men måste packa till Leksand 3 dagar också.
Glömde bort att skriva de jag skulle skriva: Min arm kliar och är svullen fortfarande!!
Har kort från de första 5 minutrarna men får ej in bilderna på datorn. Såå typiskt.

Sälen imorron?! Jaaaaa!

Inga kommentarer: