torsdag 15 april 2010

Torsdag

Buss-Guide-dag idag. Jag turen att guida Vika - Lunån gård. Gick suveränt förutom att microfonen la av så jag läste samma rad flera gånger. Träffade Heidi the pig och alla andra djuren.
Träffade strutsar och allt sånt. Helt ok dag, lite lång dock.

Annars har det inte hänt så jätte mycket.
Carro var glad och smsade och frågade om vädret i Spanien eftersom hon och Jessan skulle flyga till Mallorca idag. Så när jag lyssnade på nyheterna på väg upp till Stelpa så sa dom att vulkanen som aktiverats på Island sprutat ut massa giftig aska så inga flyg i nästan hela Europa inte startade idag. Tänkte inte mer på det utan klev ur bilen så ringer Carro helt plötsligt och frågar om jag lyssnat på radio och nyheterna och de hade jag gjort, hon frågade lite saker om det och va det var om. Tillslut kom jag på vad de var om! Vilken himla otur. Hon som inte varit utomlands sen vi var i England. Och inget innan dess. Himla trist. Så det kanske bara är för dom att åka hem imorron.
Nu har jag varit hemma ett tag. Tog tag i städningen. Städade ur ''Stall-skåpet'' packat ner Gillingevinterjackan och ridoverallen som vi tar hem imorron. Och tog även ur fula backen men massa hästsaker i. Slängt hälften av det. Så nu är det rent i hela mitt lilla hus. men luktar inte fräscht. Ska köra lite Glade Citrum Blossom och ta och duscha. Funderar om jag ska äta innan eller efter duschen. Men tror efter. Skönt att vara ren och ta en macka eller två. Eller kanske glass. Inte börjat äta på den än. Kanske sparar den till nästa vår dag och sätter mig vid stranden.

Inga kommentarer: