söndag 11 april 2010

Spanien

Några bilder ligger i inlägget under. Men det har varit en underbar vecka. Tänkte köra en snabb sammanfattning.
Vilka som åkte: Jag, mamma Lisa, pappa Göran, storebror petter med flickvän Ida, Farfar Ingvar, Moster Stina, kalla han vad du vill men Anders och kusin Erika.
Vart: Stina och Anders villa i Nerja, Costa de Sol, Spanien
Period: 3-10/4 2010
Lördag: Kom på kvällen. Ganska varmt. Gick åt Tapas på tvillingpappan.
Söndag: Farfar och jag stannade i huset. Han rensade ansjovis och jag låg och brände på terrassen. De övriga var nere på stranden och slappade. Visade sig att det var bättre på terrassen, för jag var röd (ansikte, mage bröst) och de andra var vita. Härligt ändå. Eftersom jag inte har ärvt något brun pigment ifrån min släkt då alla (och då menar jag alla) andra blir bruna.
Måndag: Solade. Tog det lugnt. Brände baksidan. Måste ju vara genomstekt.
Tisdag: Marknad! Köpte något armband och skor. Hittade även stora(!!) röda vindruvor jag inte kunde motstå. Fick även med oss hem saftiga jordgubbar. Besökte även nattklubbslivet TuttiFrutti, en lugn kväll.
Onsdag: Jag, Farfar, Mamma, Pappa, Ida och Petter åkte till Frigiliana (sk Vita staden) och spatserade. Jag klappade en hund utan ägare. Eller han hade halsband men ingen ägare fanns i närheten. Han följde med oss och sprang före och hade sig. Sprang till spanska busslasten med turister gjorde han med och visade dom vägen och kom tillbaka sen. Snacka om bra hund!
Erika, Petter och Ida gjorde en hel natt på TuttiFrutti. Kom hem vid 5 tror jag. Märkte bara att Erika kom in i rummet och svärde för att det var varm.
Torsdag: Vaknade upp och ser Erika i full smink mondering i facet och ligger och sover brevid. Mysigt. Kan säga att dom var rejält bakis. Åt frukost på Engelska frukosten och sen solen. Slutade upp i min och Erikas säng alla 4 kollande på Idas/Petters lilla Mac på Surf's Up! och Couples retreat. Visade sig att jag var den som såg mest av filmerna. Som vanligt sov jag av och till men de övriga 3 sov nog mest hela tiden. Men mysigt hade vi.
Fredag: Gör inte så mycket sista dagarna är vi inne på. Solar. Jätte varmt! Hoppar faktiskt ner i poolen! Jag som inte ens badar i Svergie hoppar, låg faktiskt i ett tag. Innan maten och efter siestan så springer jag, Erika, Stina och Mamma på olika affärer. Jag och Petter får in plankstek. Eller..sås på planka. Mest sås måste jag megde. Men gott var det.
Lördag: Sista dagen att få in sol! Är nere vid havet och lite sånt. Pappa, Jag, Ida, Petter och Erika åker och kollar på romerska akvedukten. Kan ju säga att vi klättrade mest ner för berget. Extreme sport på hög nivå. Slutade ju med att det går en väg ner bara någon 100m ifrån. Jag och pappa bestämmer oss för att försöka gå ut på akvedukten. Jag får svindel bara några meter ut. Sen blir det att duscha och vid 17:30 åker vi för sista gången den här vecka mot Malaga och flyger hem. På planet sitter jag närmast fönstret som vanligt och sover och lyssnat på musik. Plötsligt skriker mamma till: EIFFELTORNET rakt i örat på mig. Så vips så ligger Paris under oss och Eiffeltornet. Riktigt fint faktiskt. Blir snart en resa ner dit också.

Så det var våran vecka i snabbrepris. Badat och solat. Är röd men flagnar bort och det är snabbt.
Har börjat funderat över sommaren och hösten. Förhoppningsvis så blir det ju lite jobb i sommar. Så vill jag till London i höst någon weekend eller två. Hoppas någon vill följa med? Annars tror jag faktiskt jag tar mig i kragen och åker själv. Eller kanske Paris. Ska ordna upp det nu.
Och hur ska jag göra nu. Vill inte sova själv längre. 2 månader med Angelica och Andrea, 1 vecka själv och 1 vecka med Erika. Nu är det ytterligare 2 månader själv.

Jag hatar det.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=5UThSZp5jkM

ikväll kl 20:00