måndag 28 december 2009

Undebara Jul

Allt började med att jag hade verkligen ingen julkänsla på Onsdagen.
Mamma lovade att de ska spruta jul nästa år eftersom vi ska vara i älvdalen.
Men de sa vi förra året också men hamnade i stockholm.
pratade även om New York på jul. Men de känns som om inte jag får hänga på den idén.
Hursomhelst.
Mamma, pappa och jag åkte till Vallentuna på onsdagen. Jag satt och kollade på the Vampire Diaries hela vägen. Hann även med the House Bunny också.
På the big day Julafton så åkte faktiskt jag och mamma och shoppade. Fortfarande ingen julkänsla. Men handlade 3 kläder iallafall.
Fick reda på att petter fått sin värsta jul någonsin. Stark jobbat vid 22 år.
Han hade missat tåget i mora. Den gick visst 7 minuter för tidigt enligt honom. Fick vänta 2 timmar på nästa tåg.
Hämtade upp honom i Mörby.
Åkte till Täby och Kolmodin Residens. Utan Kalle och Anna Anka. Endast Djungeboken och lite snövit.
Åt mat. Jag åt min egna meny med Potatis, köttbullar och rödbetssallad. Kom fram till att de är ingen idé att ta med mig på julbord. När jag bara äter 3 rätter + risgrynsgröt. Åt liite choklad också. Och Juleskum.
Öppnade paket. Fick bra saker.
Spelade även som vanligt M.I.G. Anders berättade att han kunde alla svar så jag skapade team med honom och Erika. Vi förlorade.

På Juldagen var de att hoppa upp ur sängen och köra in till stan och på tåget mot Leksand.
Petter och jag fick sällskap utav Anki ifrån Uppsala.
Dom pratade så mycket med varandra att jag inte fick en syl i vädret. Eller..kanske inte.
I Leksand var det bara att åka till lucky och äta kina mat. burr. ännu mer julkänsla.
Delade ut julklappar och sånt.
Fick inget märvärdigt. Två godisburkar och ett jätte akvarium.. :)
Nu måste jag ta mig i kragen och köpa små hajar.
Ankis kusin trillade in med en pizza ifrån hemköp.
Hade kuligt där ett tag och gjorde oss iordning.
4 små pinglor vart vi.
Känns som jag måste köpa nya och riktigt converse skor. Dom jag har nu är lite stora och sitter fasst på golvet när de är kladdigt inne på lucky.
Träffade på göteborgare också. De knasiga var att de visste mitt namn innan jag hann säga de.
Jag tröttnade iallafall och gick hem ungefär 1tim före alla andra. eller gick hem till sovstället hemma hos Anki. Tvättade av mig och satte upp håret och bytte tröja. Börjar diska och ordna så de inte ser ut som en svinstia. När jag precis diskat färdigt och funderar på att somna på soffan med tvn på så ringer anki och jakob och säger att jag ska låsa upp porten.
Ganska lugn efterfest. Detaljer behövs inte.
Nykter som en skata var jag och satt och åt godis till kl 5.
Sov två timmar tillsammans med Belinda medans anki + sällskap tog soffan.
Kl 8.20 gick bussen till Borlänge. Bussen var i tid. kan säga annat om tåget i Borlänge. Vi var där en halvtimme. tåget skulle gå 9.53. Ingen frukost. Tåget föresenat 10.02. Pressbyrån öppnade 10. Fortfarande ingen frukost. Ja! Tåget försenat 10.25! Frukost. Köper macka,veckorevyn och yoghurt!
Tåget försenat 10.30. 10.35. 10.40 Och då gick den! Vi missade såklart tåget och fick vänta 2 tim på nästa.
Eller inte. Satt i samma vagn tills en unge började spy och ett par ville ha min plats brevid Anki. jag gick lite ledsamt därifrån. Ville ju sitta kvar i barnspyor och härliga dofter. (De roligaste var att Angelica trodde att de var någon som var bakis och sa de ganska högt!)
Hamnade på min riktigt plats i en fräsch och härlig vagn vid ett par tonårspojkar som satt och diskuterade skateboard, norrtälje och push-up behar.
När jag sitter och väntar på tunnelbanan så kom jag fram till att jag glömde min mössa på tåget. Den jag tog av mig 4-5 min innan jag skulle kliva av. Bra!
Fick köpa mig en ny. Likadan! Den sista av min sort! Som låg i en låda lite undangömd!
Nu orkar jag inte skriva mer.
Praktiskt taget min julhelg. Förutom att jag var i Åkersberga på annandagen hos mina kusiner.

Hejsvejs leverpastej!

Inga kommentarer: