fredag 4 december 2009

Fredag

Dagen började med att jag gick och la mig 24.oo. Sen klev jag upp 04.30.
Andrea och jag och 5 till ifrån klassen satte oss i bussen med HP och SPEI och åkte iväg till SACO mässan i Älvsjö. Riktigt roligt.
De jag fick ut utav dagen var att jag ska plugga vidare på YH och bli: Trac Diplomerad Resebokare, Eventkoordinator och något mer. De kanske var meningen efter deras seminarium att få folk dit. och jag har inte ens planerat att plugga.
Åkte hem vid 3.
Vid skolan väntade Linnea, Björn och Denniz på mig. Först åkte vi hem till mig. Satt här ett tag och skämtade och planerade pepparkaksbygge.
Åkte och handlade och lämnade av pojkarna.
Så åkte vi hem till mig. Jag trodde så dum som jag var att Linnea skulle laga mat åt mig.

Men de vart tvärt om. Stog och stekte kött och fixade runda kroketter eller något med tzatziki. Jätte gott.
Jag och linnea skulle även göra pepparkakehuset tillsammans. nej de gjorde jag också. Satt och svärde över de men nu sitter de ihop och väntar på kristyr. Kom på att vi glömt bakplåtspapper att göra sprits utav. Åkte och handlade de.
Kom på att man behöver en äggvita till kristyren. Hemköp stängt. Frågade Björn. Denniz hade ägg. Åkte och hämtade ägg och kollade på vilka som gick vidare till finalen.
Åkte hem. Och nu kom jag på att jag gör nog kristyren imorron bitti när linnea sover.
Sen blir de falun/borlänge och julklappar. jag som inte ens planerat vem som ska få vad. ska göra de imorron när jag glaserar huset.

Puss på er.

Just ja. Linneas jacka har även rivit ner min jack hängare på dörren..typiskt ;P måste fixa en skruvmaskin!

Inga kommentarer: