söndag 30 november 2008

1 Advent

Var hemma sen i Torsdags.
Var i Mora en sväng med Jossan i fredags och kollade in Dollarstore som öppnade samma dag.
I was i Love. Jösses vad jag gillade de.
Sen i Lördags tog jag mig en rid tur på Jossans häst.
Piraten. Ruskigt namn de där.
Trodde jag skulle rida lite lugnt i skritt och trav och våga ta en galopp kanske. (är inte van vid stora hästar).
Så när jag hade ridit en liten stund så släppte jag ut benen och vilade. Nej då skulle jag hoppade ett litet hinder på en 8. Samma träning som när jag red Hallå för något år sedan.
(Fasst behövde inte göra några galoppombyten efter hindren den här gången)
Hoppade de några gånger tills de kändes bra.
Mysigt va de.
Är inte så van vid stora hästar när jag rider runt på små knubbiga tölt islandshästar.
Hej träningsvärk idag. :)
Så bakade jag och mamma lussebullar på kvällen. Inte lika många som vanligt men de räcker väl säkert, Jag kommer ju knappt hem före jul säkert så de försvinner väl inte lika många som vanligt ;P
Hursom helst. For ner till Mora igen med mamma idag. Dollarstore och handlade annat. Typ julgardiner och lite sånt.
Köpte lukt saker som luktar äpplen och prydnads små äpplen till.
Men ska inte lägga upp de förens kanske nästa vecka. De är då jag ska julstäda och sånt på riktigt. Vill inte ha för mycket på en gång. Har bara satt upp gröna gardiner och en ljusslinga.
Hursomhelst.
Sen for jag till Leksand igen vid 3. Gick på Julmarknad med Frida. Sen for vi hem till henne och kollade på Mamma Mia the movie. Katastrof att jag inte hade sett den. ÄLSKAR den. (såg bara på musikalen i sommras) Men de är ju typ samma sak.
Sjöng med i alla låtar. Rös hur mycket som helst.
LOOOVE IT!
Sen gick jag hem och fixade iordning rummet.
Men nu måste jag sova om jag ska orka upp kl 6 imorron för att hinna till stallet och sen hem i tid till julkalendern!! :D

Inga kommentarer: