torsdag 9 februari 2012

Sammanfattning

Han hänt en hel del sen jag skrev senast. Kan inte komma ihåg allt men ska försöka sammanfatta så bra jag kan. Vilket inte alltid är det bästa eftersom jag skriver som jag pratar.

Rising Sun i Fredags och mötte upp en antal vänner. Utan bil. Så stötte jag in Henry Limpus (min granne jag och Hannah var på fest hos för några veckor sedan) och Harry och berättade såklart om min bilolycka så dom erbjöd mig skjuts hem. Harry hade sin pappas bil vilket man fick lov att klättra upp i. Ärligt, jag klättrade upp i den. Som dom gentlemän brittiska pojkar är så öppnade OCH stängde Henry dörren åt mig. Helt otroligt vad underskattat det här. Sån liten sak. Så för första gången någonsin hade jag låst in nycklarna i lägenheten men dörren in till tvättstugan brukar vara upplåst så som tur var så kom jag in den vägen. + att killarna väntade för att försäkra sig om att jag kom in. LOVELY!

Lördags så var det Inigo's födelsedags kalas. Nerf gun party i Fittleworth. Faktiskt riktigt kul party. Jobbade min längsta dag (om man räknar bort de dagarna Tracy och Piers är borta och jag sover över och tar pojkarna till skolan.) tror jag kom upp i 8-9tim. Alltså en riktig jobbdag som alla andra har.
  Sen kom snön! Vi som planerat att åka ner till Brighton för att gå ut. Som den svensk jag är utan bil ringde jag upp en taxi som hämtade upp mig och tog mig till the Queens Head där jag mötte upp med Hannah, Chas och Ed. Där vi tog en taxi ner till havet och levde VIP på Honeyclub. Ed "dj-ade" så därför var vi på listan. Ska faktiskt inte berätta vad som hände senare men jag kom hem ganska arg haha.

Söndags tog jag en heldag i sängen! Sweeeeeet.

Måndags kom förskylningen så näsan rann och jag ville bara vara inne hela dagen.

Tisdag kom min hyrbil. En Peugeot 508SW eller någon liknande. Endast gått 2080 miles dvs 3347km. Sport Mode och ECO - start and stop. dvs att när jag bromsar så stängs den av och startas när jag lyfter upp. Inte för att det är något jag vill ha i en bil men det är pretty sweet.
   Levde ett student liv på natten då jag, Kerry och Trudy åkte till efterlängtade Thursdays. Himla bra natt faktiskt. Hade underbart kul och tappade rösten men den återkom där på morgonen. Inte för att Thursdays är någon super klubb men jag kommer nog alltid ha superkul oavsett där inne. Full, Nykter, spelar ingen roll.

Igår hade vi ett mini kalas då det var Inigo's riktiga födelsedag. Jag gav han 3 filmer utav Landet för Lägesen. Filmerna om tecknade Dinousaurer som Lillefot, Kvackie, Petrie, Cera och Tagg. Så ett paket med fler pärlor och pärlplattor.

Åh ja just ja, tydligen är skadorna på bilen är nog värre än vad de trodde. Kan vara att de skrotar bilen för att kostnaderna blir för höga och det blir en ny bil istället!!

1 kommentar:

Ida S sa...

Grattis på namnsdagen Julia! :)