söndag 26 februari 2012

Bilder

Pojkarna stod på isen för några veckor sedan

Kanelbulle flingor


Arundel by night

Hittade en annan liten damm i bortesta hörnet av gården som jag aldrig sett förut

Pannkaks vändare för amatörer

Ben & Hannah

Mr Frog satt inne i mitt sovrum härom dagen

Så fångade jag upp han sådär. För att vara säker la jag på locket utifallat han för för sig att hoppa ut

Bakade semlor. Dock med torrjäst som jag inte hade någon aning om hur mycket det skulle vara. 25g visserligen men jag har ingen våg eller liknande så spottade i 2 teskedar istället. Utan mandelmassa med så klickade ihop lite custard och toppade i och köpte färdig vispad grädde på burk! (Inte sprutgrädde)


Annars har jag haft en lugn helg.  Fredags satt jag mest och kollade på Modern Family (Hur har jag missat att kolla på det? Hur kul som helst. och jag har fortfarande 2 ½ säsong kvar) tills jag var redo att gå i säng så ringde Ollie dyng rak och smickrade mig och bad mig hämta upp honom i Horley utanför Gatwick. Som den bästa vän jag är så hämtade jag upp honom.
   Lördags jobbade jag till lunch och sen tog jag en tupplur innan jag åkte till stora Tesco och hadlade ingredienser till mina semlor och mat! Så fick jag lov att köpa Gravy, bara för att jag faktiskt börjar tycka om det (inget går upp mot svampsås dock) för att jag skulle äta lamm på kvällen. Dock efter semlorna var färdiga och jag lagt på mina lammkotletter så ringer Ed och jag hör hur det steks på i pannan men tänker inte så mycket på det. Efter 20min pratande upptäcker jag att både kotletterna och mina fries är nästintill vidbrända. Men det är bara att tugga in och uppskatta att mina Petit Pois är helt underbara (yes. jag har fastnat för ärtor av någon anledning.) Senare kommer jag även på att jag glömde gravyn. Men men, jag åt lakrits som jag hittat i affären så det gjorde kvällen om jag ska vara ärlig.
   När jag så gott som bestämt mig för att lägga mig ringer Gary och berättar att polisen är ute och dom vill inte köra ifrån the oddfellows i Pulborough så som den stjärna jag är så hämtar jag upp pojkarna där och tar hem dom. Fy tusan vilken bra kompis jag igentligen är, folk tar mig förgivet jag vet men hur underbar är jag inte? Alltid redo! För ikväll hämtar jag upp Hannah på Gatwick! Så tankade jag upp bilen med, halva tanken fixade jag och det var på £60, mitt hjärta stoppade där ett tag...

Och idag gjorde jag världens frukost/lunch: French toast, pannkakor och körsbärs yoghurt! MUMS!

Inga kommentarer: