tisdag 18 oktober 2011

the week

Alltså det här var ju lite skämmigt att jag inte skrivit något på en vecka. Men till mitt försvar, vilket jag just insåg att jag inte direkt haft något.
  Hannah har varit i Tyskland över sin födelsedag och supit skallen av sig vad jag har hört (hämtade upp henne på Gatwick igår kväll och hon kunde knappt prata men hon snackade hela vägen).
  Irene har varit hemmasjuk och stannat inne. Så är det jag, jag har varit på puben och sedan legat i sängen och kollat på The Inbeetweeners. Yes mamma, jag slösade £15 för 3 säsonger av the inbeetweeners men jag kan säga dig att det var det värt. Tar hem boxen när jag kommer hem någon gång.
  Annars har jag jobbat, hängt med barnen, ätit lunch. För varje dag som går inser jag hur underbara barn jag har att handskas med. Hur underbart "cheeky" dom är. Cosmo levererar kommentarer på löpande band. Ska försöka kommaihåg de när dem kommer så kommer de komma in här asap.

Så har jag och Irene villat bort oss i Brighton, eller vi villade inte bort oss, vi letade efter en sexshop som vi var inne i för några veckor sedan när jag, Hannah, Irene och Angelica var där nere och vi hittade en perfekt present åt Hannah men bestämde oss för att köpa den när hon inte var med. Så vi åkte ner i lördags. Var i Primark i ungefär 2tim, TopShop, H&M. Så började det bli lite sent så vi gick ner mot vart vi trodde affären var, letade och letade. Såg en gata där jag sa "nä, man ser havet och på den gatan kan inte affären ligga" så vi letade vidare. Efter 1½tim senare gav vi upp och tog bilen hem. Jag googlade och googleearthade och inser ganska snabbt att shoppen låg på gatan jag sa att den inte låg. Gissa hur irriterad jag vart på det.

Så åkte vi till Guildford på söndagen och mötte upp 6 andra au pairer (förövrigt är jag en nanny nu..inte au pair..bra gjort) gick runt där, de shoppade och vi fikade (lägg märke till att jag skrev att de shoppade inte vi). Så hade en hel dag där.

Och den här veckan och nästa vecka agerar jag städerska också. För städerskan är på semester i USA. Tror att tvättmaskinen varit igång 38tim nu eller liknande. Det är Piers och Tracys lakan/handdukar, barnens, gästrummens och sen alla kläder. Den går varm! Så inge golf eller tennis den här veckan och nästa vecka är det Half Term som gäller, vet dock inte hur det blir än men blir nog kvar på gården så åker vi och tar utflyckter istället.

Måste erkänna att jag suger på att ta kort, både mobil bilder och kamera. Ska dock sno några ifrån Irene som är super på att ha med sig kameran och kolla runt på facebook så ska det nog komma ett bildregn på både alla människor och hur mitt paradis (huset, gården) ser ut.



Puss o kram sålänge.

Inga kommentarer: