måndag 29 augusti 2011

Måndag

Idag har jag hängt på Konsum 3 gånger. Hämtat ut Trisslotter (utan att behöva visa id), handlat mat och handlat godis för 130kr. Gött inför England imorron. Oturligt nog ger jag bort mer än hälften. Men förhoppningsvis påbörjar jag mitt hälsosammare liv inom en vecka.
  Hoppades på att få träffa Ankilicious eftersom idag är det exakt ett år sedan vi åt kakdeg och kollade på Bröderna Karlsson på bio i Täby. Men hon fick lov att jobba så hängde med farfar ner på pajkalas med de övriga 50+. Pratade om lik och damen som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet om vill ha senior disco. Hon berättade om att hon brukar komma hem sent. Damen brevid berättade att hon brukar försöka gå och lägga sig vid 10 och då utropar hon "10?? haha  det är ju jätte tidigt!" Dom är riktigt trevliga allihopa. Skrattade rakt ut åt vissa saker dom sa. Visst hade jag kunnat jobba i hemtjänsten, om det inte ingick att man måste torka dom osv. Bara åka dit och hänga med dom.

Nu har jag iallafall packat så bra jag kunnat. Två väskor får jag med mig tillbaka. Vet inte riktigt om jag ska kalla det hem. Känns inte som hem. Vet inte riktigt vad jag ska kalla England. Vi kör på tillbaka sålänge. En väska med kläder osv (dvs inte mina favorit tröjor jag glömde hemma i Älvdalen) och den andra får innehålla mina vinterkläder och godis.
  Funderar om jag ska duscha nu och sen duscha hemma hos Will onsdag morron. För just det, åker ju tillbaka imorron, Tisdag, och sover i Mitt rum hos Will fram till Onsdag och flyttar sedan in hos min nya familj på Onsdag. Flyttar in i ett av gästrummen sålänge och sen till helgen blir det en riktigt inflyttning.

Så de är lite av mina planer framöver. Säger Hejdå till alla jag inte sa hejdå till i Älvdalen och ni andra i landet. Ska försöka väcka farfar som somnat i fotöljen och försöka få han till sängen.

Angelica, det där är inte Elsa, det där är Elsas kusin Elsa, dvs min pappas eller mammas Elsa.
Inser också att bloggen är inställd enligt Engelsktid, samma tid som min dator. De senaste inläggen är alltså igentligen skriva en timme framåt ist. Så nu är kl 22:32 inte 21:32

Inga kommentarer: