tisdag 9 mars 2010

Sjukhus

Jag har dubbelmoral när de gäller sjukhus. Jag älskar att vara där för att, jag vet inte. De är likadant hos tandläkaren. De är typ månades höjdpunkt att få åka till tandregleringen i Mora. Och när jag åkte buss satt jag ju alltid inne på lasarettet och väntade på bussen när de var kallt ute. De var mysigt.
Men ändå, Nu har jag ju tillbringat några timmar. Jag gillar det fortfarande för när jag och Angelica satt där på akuten och väntade var det ändå lugnt. Sen fick vi gå upp på rummet och vara där. Det enda läskiga var gubben som spottade ut sina tänder för att prata med mig men jag fattade ändå inget och gick där ifrån. Stackarn.
Sen kommer dubblemoralen in. Det var nästa dag när vi gick upp på intensiven för att hälsa på Jakob. Det ända jag tänker på är Greys Anatomy och att det inte är på riktigt. Alla maskiner och sladdar och dropp. Men det var ändå på riktigt eftersom det var inte lika fint.

Och jag hatade att sitta där inne, så jag var nog lite stel.
Påminnde mig alldelens för mycket av farmor. Även fast jag jag aldrig hälsade på henne när hon var på lasarettet. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Var på väg att börja gråta flera gånger för att för många minnen poppade upp.
Började nästan gråta för att jag kom på när dom trodde petter hade hjärntumör.
Men hursomhelst orkar inte mer.

Inga kommentarer: