söndag 7 mars 2010

Mora

Idag skulle det vara en lugn dag. Tänkte att jag bara skulle sitta hemma kanske städa lite när alla andra var i backen och hade sig.
Vid halv 1 eller något ringer Angelica från doktorns mobil och ber mig skjutsa henne till mora lasarett. Det var bara att slänga sig i bilen och dra iväg. Kommer fram till mora ovanligt snabbt eftersom Vasaloppet var i fullgång. Vart bara stående någon halvtimme utanför mora. Väl i kön ringer Magnus och berättar att dem snart joinar oss i mora. Även Jakob har trillat men det är lite allvarligare med honom.
På akuten får vi sitta någon timme eller något. Uppskattar tiden ganska dåligt. Såklart har hon hjärnskakning. Röntgar och håller på. Har inte ätit något på hela dagen. När vi får klar tecken att hon får röra sig letar vi först upp Magnus för att ta reda på om Jakob. Han var på intensiven. Anki och jag tar oss en promenad och dricker lite oboy. De är de första sen frukosten som jag får i mig.
Vi struttar väl runt där. Ganska tyst och lugnt för att vara lasarett. Inte som grey's anatomy direkt, var/är lite besviken. Speciellt akuten. Kändes mer som ett ålderdomshem.

Magnus och jag lämnar de två kämparna så jag åker till Älvdalen medans han tar tåget till Djurås eller vart det nu va. Så jag ska väl snart ta och sova och sen åka ner till mora igen imorronbitti.
Tänk att de båda skulle välja samma dag ändå att åka in på. Tur i oturen eller vad man kallar det.
Men nu faller ögonen.

Vem har förresten skrivit föregående inlägg? Inte jag iallafall. My blog has been hacked.

Inga kommentarer: