lördag 3 december 2011

Svensk Jul

Först och främst, Pappa.... Jag förstår inte riktigt youtube klippet du skickade mig. Visst det är kul att han ramlar och ramlar sen igen..men "hjulkalender"...?

Hursomhelst, Jag får min svenska jul iallafall. Iår är det jag som lagar den för vi är ett antal som gör vårat lands jultraditioner.
Svenska julen börjar imorgon (Söndag) med:
  Kalle Anka (om jag lyckas få hem den..)
  julskinka
  köttbullar (yes jag gör dem själv)
  korv
  brysselkål
  kokt potatis
  grav lax (IKEA)
  sill (IKEA)
  Janssons frestelse (IKEA)
  revbensspjäll
  tomtegröt
  pepparkakor (IKEA)
  glögg (IKEA)
  knäck

och allt detta gör jag själv, dock inte de jag skrivit IKEA bakom. Dåligaste? Ingen julmust. För tydligen har IKEA bestämd att det bara säljer sitt egna märke. Så ingen julmust, röbetssallad...., ahlgrens bilar eller kexchoklad inte... Korven vet jag inte med eftersom jag inte bara kan ta vilken korv som helst så vi får se hur det blir med det. Hoppas på succé iallafall.

Inga kommentarer: