söndag 22 februari 2009

Älvdalen

Nu är jag i Älvdalen. De var några veckor sen.

Igår vart de jobb på Arenan. Var i VIP rummet. Jag vart satt i baren. Så fixade dricka till alla drinkbiljetter.
Och en del fattar ingen ting. Man fick 1 vin,öl och cider på 1 biljett. Och man fick 2 alkohol fri på en Så man fick ju blanda hur som helst. Och inget annat.
De var flera stycken som skulle ha konjak och likörer och allt sånt för dom där och del betala.Och de vart dyrt med de dom skulle ha så som sket i de.Men ser senare att de står och plockar med flera hundra lappar,500 lappar och tom 1000 lapp.
Då är de inte dyrt med 4cl för 80 kr.
Jobbiga vip personer. Gammlingar var de också.
Och jag har visst ändrat min stil helt omvänt.
Hittade en backslick där inne. jösses.
Men roligt var de. Var precis framför lilla scenen. 3 m ifrån EMD när dom var där. och tjejen som satt i juryn på dansbanskampen var uppvärmare på själva melodifestivalen var pratare på vip 'festen'

Vart sen kvar men Angie och kollade på allt Live -Gratis.
Kollade på alla melodier. åh vad roligt de vaar.
Fick visst med mej en 'välkommen till Leksands rosa dalahäst tröja' oj då.
Men glömde den hos angie sen. typiskt.

och idag har jag varit i Rättvik typ halva dagen.Lunchade,åt pärlsocker bollar och kollat in flyg och hotell med Andrea. Vart inte så mycke klokare. Har typ hittat hotell iallfall.
men de är ju ingen panik ännu.
Sen vart de buss till Mora.Skulle ha åkt buss 95 till älvdalen. Satt i vänt rummet ett tag och när kl slog 19.47 gick jag ut till bussen.
Och min bror stod utan för och skulle precis åka iväg och såg mig, Vilken jäkla tur. Annars hade jag fått åka med äkliga längdskidåkare.
Han hade hämtat upp någon som kom med tåget.
Så jag vart jätte glad!:)

Men nu har jag skrivit massor.
Kollar på Pre Oscarsgalan och röda mattan.
Men orkar inte kolla på hela utan är jätte trött.

Bilder är på Bilddagboken!
Hörs och syns!!

Inga kommentarer: