tisdag 21 maj 2013

Desperado

Igentligen hatar jag att skriva blogg inlägg på Paddie för den rättar inte orden jag stavar fel på. Plus inte förstorar första bokstaven i namn ochsåvidare..

Men hursomhelst. Har blivit kompis med min kompis igen. Hon klarade sig i 7 väldigt långa dagar utan mig tills hon kom krypande och ville gå och shoppa. Men det tog två veckor innan hon bestämde sig att hon ville gå och roa sig med mig. Sock hade vi sällskap med Trudy, så än så länge har jag inte vunnit Kerry över än.
Iallafall. Tjej kväll i fredags, spelade videospel som Just Dance. Bästa Wii spelet sen Super Mario Galaxy. Man dansar helt enkelt. Följer en filur på tvn. Bästa sättet att förklarade på. Så åt vi Pizza och Nachos och jag drack shots som dom blandade, sambuca med baileys, smirnoff med baileys och bacardi med baileys. Sen hade Kerry iden att blanda allt. Smakade inte dåligt men sambucan var bästa eftersom det var mest lakrits!

Jobb i Lördags, blandning mellan cricket och tennis sen minns jag faktiskt inte vad vi gjorde, Inigos gudfar Hans var här så de spelade fotboll osv.
Sen hade jag liten tupplur innan det var dags att åka till Kerrys igen för en natt i Guildford. Näst bästa stället jag varit ut på. Träffade på Mr Nash (19 årig gap student ifrån Nya Zeeland som jobbar på Dorset House i ett år) aldrig pratat med han förut men nu babblade jag på, hade ingen aning om att dem ens fick lämna DH men tydligen får dom det.
Den här gången slutade allt väl, kom hem glada och lagade mera pizza, vitlöksbröd och nachos! Somnade vid 6, vaknade vid 9 och köra hem vid 12 och ta ett antal tupplurar under hela dagen tills kl 7 då jag åkte tillbaka till Midhursy för att gå på Pub Quiz, precis som det låter, du går till en pub som har ett quiz night den kvällen. Så sitter man där och svarar på frågor och tävlar om 100 pund. Vårat lag, The Blondes, fick 17 utav 40. Vi var dock de yngsta och troligtvis de flamsigaste och vinnar teamet var ett gäng lärare och de fick 29p, alltså endast 11/12p ifrån, inte dåligt för första gången!

Kom hem vid 12 och sov till 10!! Jag vaknar upp före 8 varenda dag så det var en chock. Hade dock en påminnelse om en sak kl 10 annars hade jag nog inte vaknat.

OBS!OBS!OBS!
En sak till... Jag är desperat efter någon av alla mina goda vänner där ute att komma över hit till england (super gärna över midsommar 21juni) och gå på galopp med mig! Jag har tyvärr blivit utslängd ur den grupp jag originally skulle gå med, 1 för jag inte har en date, 2 för min goda vän Kerry inte vill att det ska bli obekvämt för att hennes pojkvän ska med som jag inte kommer överens med.. Så nu måste jag helt enkelt hitta någon ny.
Tjejer/kvinnor måste ha kjol/klänning (hatt är inte ett måste men det är ett plus om man går på galopp under dagen). Män/pojkar måste ha skjorta och stilrena byxor/shorts. Tänk posh/chelsea.. den 21sta är en DJ natt så man kollar på galopp och satsar mellan 18-21 och sen drar radio1 dj Trevor Nelson på fram till midnatt, tydligen ska det vara suveränt, så jag vill jätte gärna gå, men jag kan gå under vilken tillställning som helst! Så länge jag får gå.
http://www.goodwood.co.uk/horse-racing/goodwood-racecourse.aspx/a>x (kopiera länken)
Bara för att locka hit någon, jag betalar inträde och dricka för hela kvällen!!!
Som sagt, jag kan gå på vilken race dag somhelst, sålänge någon underbar människa vill gå med mig.
Mm desperat... Se det som en trevlig upplevelse och de är inte varje sommar jag bjuder någon på tillställning som galopp man måste klä upp sig!

Posted via DraftCraft app

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan....fast det är väl för sent att få se: http://www.goodwood.co.uk/festival-of-speed/photos-audio-video/videos/dougielampkinpart1.aspx
pap