måndag 18 mars 2013

Comic Relief p2

Eftersom jag skrev föregående inlägg på min iPad via en app så verkar jag inte kunna redigera det inlägget. Men vill lägga till två videos. Första är när One Direction (dem gjorde den officiella Comic Relief låten iår..) åkte till Afrika och den andra har egentligen inte något med Comic Relief att göra men videosarna i mitten av den "filmen" har med sjukdomarna man fick se ifrån galan i Fredags.
  Jag har i flera år gett bort mina pengar till välgörenheter och framför allt UNICEF för vi alla vet att det finns mer personer som behöver dom bättre än vad vi gör. För vad vissa personer tjänar per år tjänar vi troligen på en dag. Och  vad jag får höra för jämnan är att jag är bortskämd vilket jag inte är igentligen men kanske är ändå då jag har haft en lycklig och bra uppväxt. Mat på bordet (för mycket godsaker) och jag har haft en egen häst sen jag var 13/14år, till och med världens gulligaste föl har jag även haft. Och nu har jag haft lyckan att flytta till en land jag velat bo i sedan jag var liten och jobbar för en väldig bra familj där jag har inte behöver betala för mycket, utan har den lyxigheten att kunna köpa en där kavajen jag velade ha eller gå ut och unna mig själv. Men för att må bra skänker jag en liten summa också. Och jag vet att de flesta som läser den här hemskt dåliga bloggen (jag vet att jag skriver dålig då jag skriver som jag pratar och allt hänger inte ihop..) har råd att skänka en 100kr eller köpa 3 filtar, 60 vaccinationer hos exempelvis UNICEF. Eller gör som jag gjorde ett år sedan och ge bort i julklapp istället för att köpa saker. Köpte yllefiltar till barn i Syrien år min bror i förra julen tillexempel. Det är inte ens dyrt och det är väldigt enkelt.
  Men ni gör vad ni vill. Fick mest lov att skriva av mig lite grann och känna mig väldigt generös.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra Julia, fortsätt att tänka så och komma ihåg att vi har det fruktansvärt bra trots att vi inte alltid i samma ögonblick kan få det vi vill.Kram, mamma

Anonym sa...

Jag tycker att du är en jättetuff tjej Julia, och inte alls bortskämd. Många kramar, moster Kicki