tisdag 22 januari 2013

Snöstorm

Som ni uppmärksamma personer upptäckte så vart de inga bilder. Hittade mapp och övrigt till iphone bilder men då fick man lov vända och vrida och vimsa, det orkar vi inte.
Så imorgon om jag får gissa så kommer jag inte åka och rida pga vädret utan får vackert sitta hemma så laddar jag ner en bloggapp till telefon och lägger in massa bilder på det viset så blir vi alla glada.

Det bar bio-vecka förra veckan. Tre underbara filmer, Les Miserables, The impossible och Django Unchained. The Impossible om tsunami attacken i Thailand och om en brittisk familj helt otroligt hemsk varenda minut eftersom vi vet att det verkligen hände och hur horribelt det var. Django är en Quentin Taratino film som vanligt var vädligt blodig det flyger blod överallt men förfarande super bra. Les Mis soundtrack har jag lyssnat nästan non stop på sen jag såg filmen. Kan faktiskt inte säga vilken som var bäst.. Det var inte Django men fortfarande topp 3.
Och för er som inte hängt med i mina många uppdateringar har jag faktiskt det magiska kortet jag betalar ca 150kr i månaden för så får jag kolla på så mycket film jag vill och 25% rabatt på allt jag snaskar på. Helt ok faktiskt.

Snökaos har vi med haft. Började i Fredags med att skolorna stängdes för de var ca 1cm snö, dock kom det ju 7-10cm under dagen. Så hade snöbollskrig och byggde snögubbar. Kändes mer som jul nu än vad det gjorde i December. Snö hela helgen men skolan för öppen igår och idag. Mer snö kom nu ikväll men slutade efter en timme eller två. Får se hur det ser ut imorgon.
Helt otroligt hur det blir när det snöar här. Måste köpa massor av mat, stanna hemma (inte för att jag stannade hemma, jag var ute i snövädret och körde både fredag o lördag, man är väl svensk, dock hade jag land rovern i fredags) engelskmännen har inte riktigt fattat det här med vinterdäck, inte ens dubbfria har dom.. Vilka rackare..

Var iallafall ut o slirade i lördagsnatt på dansgolvet så det var soffan hemma hos Kerry som var söndagshäng. Med bacon sandwich och chokladkaka. Sen åkte vi till beefeater och åt nachotallrik, oxfilé, ribeye steak, jordgubbstrifle o banoffee pie innan bion. Lite mätt var vi..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ha du,du slirar lite överallt. Var försiktig på de hala vägarna. Och dansgolvet också. Kram/mamma