måndag 14 maj 2012

Saturnis

Vet att jag har skrivit lite mycket om Eduardo här men han kikade in med sitt teleskop igår (vi var i Petworth Park och sådant där på dagen och flög lite helikopter..)
Men måste skriva lite om han idag också för han visade mig något jag trodde aldrig att jag skulle få se. Satte upp teleskopet i trädgården och började kika på planeter. Venus och Mars var hur coolt som helst men något som bokstavligt talat tog andan ur mig var att få se Saturnus

(hittade denna på google)
Såg exakt ut som denna fasst vinklad åt andra hållet. Helt allvarligt talat så såg det inte ens ut att vara på riktigt med det var det. Jag måste nog säga att det är nog topp 1 på listan på de bästa jag har sett. (2a var nog att få se lilleman Strakur för första gången)
Så igår kväll har jag nog aldrig varit så glad över att ha den pojkvän jag har. Man såg ringen/ringarna klart och tydligt. Kollade såklart på stjärnor och han pekade ut lite coola stjärnor jag glömt namnen på.

I lördags så hade jag lunch och bio date med Kerry, åt lax med bakad potatis och kollade på Tim Burtons nya film Dark Shadows med Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Sen vart det lite spontan utgång på pubarna i Midhurst och tog oss sen till Chichester och dansade loss på Thursdays.


Inga kommentarer: